تفاوت دمنده صنعتی و خانگی

این سیستم تهویه امروزه با انواع گوناگون روانه بازار شده است و در مدل ها و طرح های مختلف در اختیار مصرف کننده قرار گرفته است. از این رو هواکش صنعتی به عنوان یک سایت حرفه ای و تخصصی اطلاعات بسیار زیادی را در رابطه با مقایسه هواکش صنعتی با هواکش خانگی در اختیار شما عزیزان قرار می دهد..

مقایسه هواکش صنعتی با هواکش خانگی

هواکش ها دستگاه های پر کاربردی هستند که مصارف گوناگونی در شرکت های صنعتی ، تولیدی و اداری دارند. انتخاب یک مدل هواکش مناسب برای هر یک از این مراکز بایستی با رعایت نکات و شرایط بسیار مهمی صورت بگیرد.

این دستگاه برای جابجایی هوا در مدل، ابعاد، قدرت، طرح و برند های مختلفی هم اکنون در بازار وجود دارد. شاید از نظر بسیاری از افراد هواکش های صنعتی و هواکش خانگی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند؛ اما زمانی که شما به مقایسه هواکش صنعتی با هواکش خانگی می‌ پردازید به راحتی با تفاوت‌ های این دو هواکش آشنایی پیدا می کنید.

هواکش های صنعتی و خانگی خود مدل های مختلفی از انواع هواکش هستند که دارای تنوع بسیار زیادی می باشند.

قدرت عملکرد هواکش های خانگی و صنعتی کاملاً با یکدیگر متفاوت است. معمولاً هواکش های صنعتی بدین جهت که برای مراکز صنعتی با مساحت بزرگتر مورد استفاده قرار می گیرند، قدرت عملکرد بالاتری نیز دارند. از طرفی دینام این هواکش ها بسیار مقاوم تر و قدرتمند تر عمل می کند.

مدل های خانگی در مقایسه با مدل های صنعتی در ابعاد کوچکتری طراحی شده اند. در هواکش های خانگی همین ابعاد آنها مورد نظر است که کاملا با چشم قابل مشاهده می باشد. مدل های خانگی در ابعاد کوچکتر برای ساختمان های مسکونی و حتی اداری با فضای کوچک تر مورد استفاده قرار می گیرند. اما مدل های صنعتی با ابعاد بزرگ تر برای فضاهای وسیع تر هستند.

هواکش های خانگی چنان قدرتی دارد تا هوای آلوده را توسط سیستم مکش یا دمنده از فضا خارج کند و در ساخت آنها فن های محوری به کار می برند. اما مدل های صنعتی باید قابلیت جابجایی هوای سنگین محیط های صنعتی را با حجم بالایی داشته باشند.

تفاوت دمنده صنعتی و خانگیتفاوت دمنده صنعتی و خانگی

نکات مهم خرید بهترین هواکش مناسب

هواکش به عنوان یک دستگاه تهویه در حال حاضر در انواع گوناگون در بازار موجود می باشد. شرط اولیه عملکرد مناسب چنین دستگاه هایی انتخاب صحیح آن ها با رعایت نکات و راهنمای خرید است. برای خرید یک هواکش مناسب ابتدا باید بدانید چه نوع هواکشی را برای چه مرکزی می خواهید.

چرا که این دستگاه بر اساس نوع کاربرد در مدل های خانگی، صنعتی و حتی تاسیساتی طراحی می شود. مقایسه هواکش صنعتی با هواکش خانگی به شما این امکان را می‌ دهد تا با آشنایی مشخصات هر یک انتخاب صحیح داشته باشید.

 برخی از نکات مهمی که هنگام خرید هواکش باید به آن توجه داشت عبارتند از:

قدرت تهویه دستگاه از اصلی‌ترین و مهم‌ترین نکاتی است که به هنگام خرید یک هواکش مناسب و استاندارد بایستی به آن توجه کرد. قطعاً که هواکش ها از نظر نوع کاربرد با قدرت تهویه مختلفی طراحی شده‌اند. معمولاً هواکش های صنعتی در مقایسه با مدل های خانگی قدرت عملکرد بالاتری دارند؛ حتی مدل های خانگی و صنعتی خود از نظر میزان مساحتی که مورد استفاده می گیرد قدرت تهویه در آنها متفاوت است.

تیغه پره ها دیگر پارامتری است که باید مورد توجه قرار بگیرد؛ چرا که تیغه مناسب این دستگاه بایستی از جنس های پلاستیکی، فلزی و غیره باشد. البته در انتخاب تیغه پره نیز شما بایستی به قدرت عملکرد دستگاه و نوع کاربرد آن اکتفا کنید.

معمولاً هر یک از هواکش ها نیاز به انرژی جهت عملکرد دارند؛ پس متناسب با نوع انرژی موجود در محیط اداری و خانگی خود یک هواکش را انتخاب کنید.

از آنجایی که هواکش ها در اندازه های مختلفی طراحی می شوند. برای اینکه محیط شما به خوبی تهویه گردد، بهتر نیست یک هواکش را با اندازه فن مناسب انتخاب نمایید. معمولاً دستگاه های بزرگتر چنین قابلیتی دارند که فضای بیشتری را تهویه کنند.

انواع هواکش های پرفروش در بازار

هواکش به عنوان یک دستگاه کاربردی که از نظر نوع عملکرد خود بسیار مورد توجه قرار دارد. این وسیله به منظور انتقال جریان هوای ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و حتی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

هواکش ها از نظر نوع کاربرد در مدل های خانگی و صنعتی طراحی می شوند. حال اینکه مورد توجه قرار دادن تمامی مشخصات دستگاه نیز مهمترین عامل طبقه بندی آن ها به شمار می رود. مشتریان می توانند با مقایسه هواکش صنعتی با هواکش خانگی در رابطه با تمامی مشخصات آن ها نظیر عملکرد، اندازه آشنایی بیشتری پیدا کنند.

حرف آخر

امیدواریم که شما از این وبلاگ استفاده کرده باشید.

لطفا دیگر وبلاگ های ما را نیز مطالعه بفرمایید.